Jalan Ini

Jalan Ini tidak akan pernah mudah dan tidak selalunya indah,

Pasti akan ku temui di atas Jalan Ini, jalan yang berliku dan penuh dengan onak dan duri,

Dia telah memilih dan menakdirkan aku untuk berada di atas Jalan Ini,

Jadi mengapa perlu gentar?

Mengapa harus ada perasaan kurang yakin itu?

Aku tak boleh futur! Aku tak boleh lemah!

Ini adalah peluangku,

Peluang yang diberikan pada hamba-hamba yang dikehendakiNya,

Aku harus memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran dan rasa terima kasihku padaNya kerana telah mengeluarkan aku dari dunia yang penuh kejahilan dan meletakkan aku di Jalan Ini.

Untuk terus berjuang bersama teman-teman seperjuanganku yang memiliki matlamat dan impian yang sama,

Untuk merebut cintaNya,

Untuk menegakkan kalimahNya di muka bumi ini!

Untuk bertemu denganNya dalam keadaan diri yang bersih dari sebarang dosa, serta mendapat rahmat dan keredhaanNya,

Aku yakin dengan janji-janjiMu Ya Rabbul ‘Izzati,

Ya Allah,

Terima kasih Ya Allah,

Aku bersyukur padaMu kerana memberi segala nikmat ini,

Aku memohon segala kekuatan dariMu,

Lindungilah aku,

Tetapkan hatiku hanya untukMu Ya Allah.

‘Dan berjihadlah kamu pada jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya. Dia telah memilih kamu dan Dia sekali-kali tidak menjadikan untuk kamu dalam agama suatu kesempitan. (Ikutilah) agama orang tuamu Ibrahim. Dia (Allah) telah menamai kamu sekalian orang-orang muslim dari dahulu dan (begitu pula) dalam (Al-Quran) ini, supaya Rasul itu menjadi saksi atas dirimu dan supaya kamu semua menjadi saksi atas segenap manusia, maka dirikanlah solat, tunaikanlah zakat dan berpeganglah kamu pada tali Allah. Dia adalah Pelindungmu, maka Dialah sebaik-sebaik Pelindung dan sebaik-baik Penolong’

22 : 78

—————————–

ps : hari ni dpt hadiah surprise dari kawan baik sy. eh, birthday sy lambat lg lar 😉 seronok sgt dpt purse baru yg comel and cool! JZKK ukhti 🙂

~ by SilahALQulub on November 4, 2011.

2 Responses to “Jalan Ini”

  1. Amiin ats setiap doamu…
    InsyaALLAH, ALLAH sdh menetapkan haluan jln hidupmu itu…
    Cuma diri kita sendiri yg perlu berusaha m’bawa diri b’temu dgn haluan itu..

    Rabbuna yusahhil 😉

    Syafakillah (rehat cukup2, minum air bnyk2) 😉

Leave a Reply

 
